Discovery isi intareste pozitia in tarile scandinave, cu investitii de 1,7 mld. de dolari
Discovery Communications a anuntat, vineri, incheierea unei intelegeri definitive pentru cumpararea de la ProSiebenSat.1, pentru o suma de aproximativ 1,7 miliarde de dolari, a operatiunilor SBS Nordic, care includ 12 televiziuni si 19 posturi de radio din Norvegia, Suedia, Danemarca si Finlanda.
Tranzactia in valoare de aproximativ 1,7 miliarde de dolari (1,325 de miliarde de euro) trebuie sa primeasca aprobarea autoritatilor de reglementare si este de asteptat sa se finalizeze in prima parte a anului 2013, se arata intr-un comunicat al Discovery.
Achizitia operatiunilor SBS Nordic include 12 retele de televiziune in Norvegia, Suedia, Danemarca si Finlanda, printre alte active, si intareste pozitia Discovery pe piata audiovizualului din tarile scandinave.
Prin aceasta tranzactie, Discovery isi extinde portofoliul, care va include pentru prima data si programe de divertisment de interes general, programe de fictiune si programe sportive.
Potrivit lui David Zaslav, presedinte si CEO al Discovery Communications, achizitionarea SBS Nordic va permite extinderea Discovery in regiunea nordica, care este una dintre „cele mai stabile piete de televiziune din lume”.
„Am gasit in Discovery Communications un nou proprietar strategic, un adevarat lider international in domeniul media, pentru companiile noastre din regiunea nordica europeana”, a spus si Thomas Ebeling, CEO al ProSiebenSat.1 Media AG.
SBS se afla pe locul al doilea in ceea ce priveste operatiunile sale TV in Norvegia, unde detine patru retele, care au o cota de piata de 34%, pe locul al treilea in Suedia, unde detine doua retele de televiziune si o cota de piata de 22%, si pe locul al treilea in Danemarca, unde detine patru retele si o cota de piata de 19%. Operatiunile SBS Nordic includ si doua retele de televiziune in Finlanda.
Prin aceasta achizitie, in portofoliul Discovery intra si 19 statii de radio, intre care si principalul post de radio din Suedia, dar si cateva branduri digitale.
Achizitia SBS Nordic este o continuare a strategiei Discovery din ultimii 20 de ani, prin care compania a investit in dezvoltarea sa la nivel international. In prezent, Discovery include 153 de retele in 217 tari si teritorii, dupa cum a declarat Mark Hollinger, presedinte si CEO al Discovery Networks International.
Discovery Communications este una dintre cele mai importante companii din lume in domeniul programelor documentare, avand peste 1,8 miliarde de abonati in 217 tari si teritorii.
In Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu si Africa, Discovery distribuie 14 branduri, traduse in 27 de limbi si care ajung la 244 milioane abonati din 118 tari. In Romania, Discovery Networks distribuie in prezent Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Animal Planet HD, Discovery World, Discovery Science, Discovery HD Showcase si ID Investigation Discovery.
Infiintat in anul 2000, grupul german ProSiebenSat.1 are in prezent operatiuni de televiziune si radio in Germania si in alte tari din lume, inclusiv in Romania. Cu 29 de statii de televiziune si 62 de milioane de abonati, ProSiebenSat.1 este in prezent unul dintre cele mai mari grupuri de media din Europa. In Romania, ProSiebenSat.1 detine in prezent radiourile Kiss FM, Magic FM, Rock FM si One FM, precum si televiziunile Prima TV si Kiss TV.
Articol preluat de pe Business24.ro
Lasă un răspuns