Cui să mă adresez dacă vreau să export produse sau servicii în Danemarca?

Vă puteţi adresa biroului economic care vă poate sprijini în demersurile dumneavoastră.
Telefon/Fax: (00 45) 39 40 70 02, E-mail[email protected].

Cum trebuie să procedez în cazul în care doresc să fac un import din Danemarca?

Contactaţi biroul economic, dar asistenţa este limitată în cazul importurilor, prioritar în activitatea ambasadei fiind promovarea exporturilor româneşti pe piaţa daneză şi nu promovarea exporturilor daneze pe piaţa românească.

Cum anume aş putea să mă întâlnesc cu ambasadorul român?

Va trebui să contacţi secretariatul ambasadei (Telefon: (00 45) 39407177; Fax: (00 45) 39627899; E-mail:[email protected]) şi să stabiliţi data şi ora unei întâlniri cu ambasadorul român la ambasadă sau la o altă locaţie propusă de dumneavoastră.

Cum aş putea să transmit întrebări despre activitatea consulară?

Daca nu găsiţi raspunsul la întrebarea dumneavoastră la secţiunea consulară, puteţi să transmiteţi un mesaj la următoarea adresă de E-mail: [email protected] .

Dacă mă interesează să fac practică în cadrul Ambasadei, cum trebuie să procedez?

Dacă sunteţi interesaţi de efectuarea unui stagiu de practică în ambasadă, vă rugăm să urmaţi paşii descrişi la secţiunea„STAGII LA AMBASADĂ”.


Am o cunoştinţă care mă încurajează să vin să lucrez în Danemarca. Cum trebuie să procedez?

Sfatul nostru este să nu vă deplasaţi în Danemarca înainte de a semna un contract/precontract de muncă cu o companie daneză. Din păcate, am întâlnit numeroase cazuri de cetăţeni români care au venit în Danemarca pe baza unor astfel de promisiuni care nu s-au materializat în oferte concrete de muncă. După epuizarea resurselor financiare proprii, aceste persoane au ajuns să trăiască în condiţii extrem de precare în această ţară.

M-am mutat în Danemarca şi am un autoturism înregistrat în România. Pot să păstrez numerele de înmatriculare româneşti?

În conformitate cu legislaţia daneză în vigoare, un autovehicul înregistrat în România care este folosit în Danemarca trebuie declarat la autorităţile fiscale daneze (SKAT) în termen de 14 zile de la intrarea în Danemarca.

În cazul în care proprietarul/conducătorul auto este rezident în Danemarca, acesta este obligat să îşi înregistreze autovehiculul în Danemarca şi să plătească taxele legale.

Turiştii sunt exceptaţi de la înregistrare şi plata de taxe.

De ce este necesară înscrierea certificatelor de stare civilă străine?

Naşterile, căsătoriile, schimbările de nume şi decesele petrecute în străinătate nu figurează în evidenţele autorităţilor române decât dacă sunt declarate şi înregistrate. Dacă nu sunt înregistrate, autorităţile române nu le pot recunoaşte din oficiu şi nu pot rezolva anumite operaţiuni ulterioare, de care aveţi nevoie. De exemplu, dacă v-aţi căsătorit în străinătate şi v-aţi schimbat numele ca urmare a căsătoriei, autorităţile române nu vor putea emite un paşaport pe noul nume decât dacă înregistraţi certificatul de căsătorie străin. Ele nu vor putea emite paşaportul nici pe numele dinaintea căsătoriei, pentru că documentele pe care le veţi anexa la cererea de paşaport vor arăta că numele dumneavoastră s-a schimbat.