Stockholm a interzis publicitatea cu tentă sexuală în spaţiile publice, forţând autorităţile să îndepărteze imagini ofensatoare cu femei sau bărbaţi care sunt prezentaţi ca “simple obiecte sexuale”, scrie The Telegraph.

Consiliul municipal al oraşului Stockholm a votat interzicerea reclamelor publice în care “femeile sau bărbaţii sunt prezentaţi ca simple obiecte sexuale”, “arată imagini stereotipice a rolurilor de gen” sau “în care există discriminare sexuală evidentă”.

Doar unul din cei opt membri ai Consiliului, reprezentantul Partidului Populist Democrat, s-a opus. Vice-primarul Daniel Helldén, din partea Verzilor, a declarat că publicitatea bazată pe sex cauzează disconfort multor cetăţeni.

“Afecteată o mulţime de persoane, în special pe femeile tinere”, a spus el. “Le face să se gândească la propriile corpuri şi la cum arată ceea ce le face să aibă o părere proastă despre ele”.

El a spus că autorităţile sunt pregătite să pună în aplicare legislaţia în cel mult trei săptămâni, dar speră că nu va fi cazul. “Poate companiile nu vor mai monta reclame sexiste dacă ştiu că le vom îndepărta după 24 de ore”, a afirmat Helldén.

Decizii similare au fost luate la Paris şi Geneva. Acestea au fost influenţate de interzicerea afişelor de acelaşi fel de către primarul Londrei, Sadiq Khan, în 2016.

Clara Berglund, reprezentanta unei organizaţii care apără drepturile femeilor suedeze, a spus că este foarte mulţumită de hotărârea autorităţilor. “Credem că această publicitate este un obstacol pentru egalitatea de gen, pentru că în drumul lor către serviciu sau şcoală oamenii sunt obligaţi să o vadă”, a precizat ea.

Pentru că transportul este sub autoritatea guvernului şi nu a primăriei, interzicerea nu va afecta publicitatea din mijloacele de transport în comun.

news.ro

Comentati folosind contul Facebook

comments