http://g.api.no/obscura/API/image/r1/escenic/978x1200r/1343384771/archive/04429/lahlum_4429424a.jpgUn jurnalist şi un scriitor norvegian au stabilit joi un nou record mondial pentru cel mai lung interviu realizat vreodată, în timpul căruia au abordat subiecte diverse precum preşedinţii americani, jocul de şah şi alte teme ceva mai personale.

Începând de miercuri după-amiază, scriitorul Hans Olav Lahlum, deosebit de vorbăreţ şi ale cărui cunoştinţe par nelimitate, a răspuns întrebărilor puse de jurnalistul Mads Andersen pe site-ul tabloidului VGTV.

Acest maraton jurnalistic a continuat până joi după-amiază, obiectivul fiind acela de a discuta fără întrerupere timp de 30 de ore, pentru ca noul record să fie omologat de reprezentanţii Guinness Book.

Pentru a răspunde acestei provocări, o listă lungă care a inclus multe subiecte a fost pregătită, incluzând subiecte precum preşedinţii americani, romane poliţiste, dar şi politica postbelică din Franţa, Germania, Marea-Britanie şi ţările scandinave.

Hans Olav Lahlum, în vârstă de 39 de ani, este istoric, scriitor, candidat la alegerile legislative din luna septembrie din partea unui partid de stânga, dar şi un pasionat al jocului de şah.

Prestaţia sa a atras admiraţia unui reputat jucător norvegian de şah, Magnus Carlsen. “Să ştii câte puţin din multe lucruri te face să pari un om cultivat. Însă să ştii totul despre toate lucrurile reprezintă ceva care te face demn de cărţile de istorie”, a declarat, într-un mesaj postat pe Twitter, Magnus Carlsen, primul clasat în topul celor mai buni jucători de şah din lume.

Printre nenumăratele întrebări şi răspunsuri, cei doi norvegieni au avut dreptul la pauze – cumulate – de cel mult cinci minute la fiecare oră, pentru a face duş, să îşi schimbe hainele – au trecut de la costume la pijamale – pentru a mânca şi pentru a-şi satisface nevoile naturale.

Recordul pentru cel mai lung interviu din lume, care a durat 26 de ore, era deţinut din aprilie 2012 de doi neozeelandezi – jurnalistul Tom Conroy şi politicianul Tim Shadbolt.

Norvegia a făcut din conceptul “slow TV” propria marcă de ţară, difuzând în ultimii ani pe posturile sale naţionale programe non-stop de mai multe ore sau chiar mai multe zile, precum cel care a prezentat traseul trenului care face legătura între oraşele Oslo şi Bergen şi cel care a prezentat incendii de pădure.

Preluat de pe http://www.mediafax.ro/

Comentati folosind contul Facebook

comments