Vebjorn Sand, un artist norvegian, a început un proiect inedit. El vrea să realizeze construcţii inspirate de schiţele lui Leonaro da Vinci, care datează din anul 1502. Primul pod a fost construit deja, la Oslo. Podul este pietonal si este prima construcţie civilă făcută după schiţele lui Leonardo da Vinci, scrie Huffington Post.

Artistul norvegian vrea să construiasca un pod similar şi la Istanbul, unde da Vinci intenţionase să-şi plaseze proiectul.

Vebjorn merge chiar mai departe şi spune că a început demersurile şi pentru o construcţie de acest fel în Antarctica.

Podul lui Leonardo

În 1502, Leonardo da Vinci a realizat desenul unui pod „dintr-o bucată”, de 240 m, ca parte a unui proiect de inginerie civilă pentru sultanul Baiazid al II-lea. Podul ar fi trebuit să fie plasat la”gura” Bosforului, peste un canal cunoscut ca Golden Horn (Cornul de Aur), scrie ziuacargo.ro. Însă Baiazid nu a continuat proiectul, pentru că a considerat o astfel de construcţie imposibilă.

Istoria moderna a acestui pod unic a inceput in 1996, cand artistul norvegian Vebjorn Sand a vazut desenul mentionat in cadrul unei expozitii si a recunoscut „gratia si elocventa matematica” a structurii si a propus administratiei de drumuri publice norvegiene sa realizeze constructia. Autoritatile norvegiene deja promovau o politica de „arta in locuri publice“, vizand in special estetica structurii podurilor sau parapetilor de trafic. Ulterior, in urma initiativei lui Sand, a fost creata o corporatie non-profit, in Statele Unite, care are ca misiune declarata construirea unei retele globale de poduri, lucrari publice care sa aiba la baza designul lui Leonardo, din 1502.

Viziunea originala a lui Vebjorn Sand a fost constructia cate unui pod pe fiecare continent, pentru a simboliza puterea artei de a schimba ideile umanitatii, civilizatia globala si „podurile“ internationale despre care politicienii si diplomatii vorbesc atat de mult. În prezent, Leonardo Bridge Project cuprinde echipe din Texas, Forida (SUA), Franta, Turcia, China si Spania, care sustin proiecte atat structurale, cat si metaforice, la nivel mondial.

Date tehnice – Podul lui Leonardo

Localizare: peste autostrada E-18 langa Oslo, Norvegia

Tipul podului: pietonal si velo

Lungime: 109,2 m

Deschidere: 40 m

Înaltime verticala deasupra soselei: 5,70 m

Latime: 2,80 m

An inaugurare: 2001

Sistem structural: un arc vertical si doua inclinate, cu capete fixe

Materiale: 90 mc lemn prelucrat (Gl 36c), jumatate din cantitate pentru arcul principal; 120 mc lemn prelucrat laminat pentru punte.

Articol preluat de AICI

Comentati folosind contul Facebook

comments