Am ajuns in Islanda oarecum neprogramat, printr-o oportunitate de moment si am petrecut 6 zile pe aceasta „planeta”.

In primul rand la iesirea de pe aeroport ar trebui sa fie anuntul acesta: „Bine ati venit pe planeta Islanda” pentru ca asta te asteapta mai ales daca ajungi fara mari asteptari… ai senzatia ca ai picat pe Luna, pe Marte sau cine stie ce planeta indepartata din alta galaxie si prin nu stiu ce miracol respiri acelasi oxigen din atmosfera. Nu degeaba astronautii Neil Armstrong si Buzz Aldrin si-au petrecut cateva zile de antrenamente aici inainte de a aseleniza, nu degeaba aici s-au turnat scene din filmul „Calatorie spre centrul Pamantului” sau scene in doua filme James Bond (intr-o zona in care un ghetar se revarsa in mare). Ceea ce te asteapta sunt intinderi mari de lava intarita (este o zona de 565 km patrati de lava incremenita in cele mai inedite forme – Lakagigar), zone in care muntele s-a intalnit cu marea iar soseaua pare aproape suspentata peste mare, intinderi pustii in care ai senzatia ca ai ajuns in vestul salbatic – Monument Valey, intinderi acoperite de zapada in care ai senzatia ca ai ajuns la polul nord, multe lacuri si muuulte cascade de ajunsesem in ultimele zile sa spun eh! inca o cascada…

Am plecat asa cum imi place mie, fara sa avem habar unde vom dormi iar la aeroport am fost indrumati de un baiat de la informatii la primul B&B din zona, (era 12 noaptea cand am aterizat) l-a sunat pe proprietar sa vina sa ne ia si sa ne duca la respectivul hotel. Tot acolo am fost indrumati si pentru varianta cea mai ieftina de inchiriere a unei masini pentru intreaga sedere (a fost mult mai ieftin decat ce am gasit eu pe net.) Aaa! era sa uit, ne-a burdusit cu harti, pliante si recomandari, totul free, asa cum trebuie sa fie in orice tara care isi doreste turisti.

Ce mi-a placut (a fost prima data cand am inchiriat o masina) a fost ca am putut sa pastrez masina pana in momentul in care am parasit Islanda iar masina am lasat-o in parcarea de la aeroport cu cheile in torpedou. Inca un lucru interesant, fiind mijlocul lui februarie, adica iarna, toate masinile au anvelope de iarna cu tinte metalice… maresc tare mult aderenta si poti sa ataci fara stres orice panta.

Inarmati cu un smartphone cu GPS si hartile adiacente totul a devenit foarte simplu… puneam degetul pe harta – aici vreau si acolo ne ducea. Odata ce iesi din Rejkiavik ai sanse mari sa mergi 2-3 ore fara sa intalnesti o alta masina asa ca pentru bucuresteni si nu numai poate fi o adevarata desfatare iar soselele in miez de iarna – impecabile. Exista si varianta sa faci circuite cu autocare locale dar dupa cum am descoperit noi este mult mai rentabil si confortabil pe cont propriu mai ales daca mergi peste 3000 de km in 6 zile. 🙂

Am vizitat partea de est, centrul insulei in care se afla gheizerele si cea mai celebra cascada plus un parc national din jurul unui lac, sudvestul unde se afla Laguna Albastra, toata zona sudica a insulei plina de munti, ghetari la care ai acces cu masina (la unul dintre ei esti martorul revarsarii ghetarului in mare – loc unde s-au filmat scene din 2 filme James Bond dupa cum spuneam) si estul insulei care dupa mine este cel mai spectaculos… munti si mare la un loc iar soseaua suspendata undeva pe munte.

Insula te poarta prin diverse stari: in general de extaz, cateodata de dezolare, de pierdere in spatiu, iti activeaza instictul de explorator si cu cat avansezi cu atat esti mai curios sa vezi ce este dupa colt, ce minuni mai apar iar insula are grija sa nu te dezamageasca… aici poti turna fara probleme filme despre inceputul lumii, cadrul este cat se poate de generos. Daca esti norocos cum am fost noi mai zaresti cate o foca ce se joaca prin apa sau cate o turma de reni ce iti taie calea in fuga sau… aurora boreala. Aici poti sa faci baie in bazine cu apa termala in miez de noapte la -5 grade si sa ai senzatia ca nu mai poti de cald.

Recomand tuturor celor care vor sa experimenteze altceva. Mentionez ca am batut mare parte din Europa cu masina dar nicaieri nu am trait senzatiile pe care ti le provoaca aceasta insula rupta de lume. Te simti cum spuneam pe alta planeta, rupt de conflictele politice, de criza mondiala, rupt de meschinariile societatii actuale, doar tu, un cer fantastic ziua de un albastru turcoaz iar noaptea lumini verzui magice ce strabat cerul si te freci la ochi, iti dai palme si te intrebi cand dumnezeu o sa te trezesti. In peregrinarile noastre ne grabeam la un moment dat si ne-am promis ca nu ne mai oprim sa admiram privelistea… offf! n-a fost chip, insula nu te lasa si am oprit de zeci de ori in plus exclamand la toata splendoarea din fata noastra.

Melodia de fond mi s-a lipit de suflet si de fiecare data cand o ascult imi aduce aminte de aceasta lume fantastica. Vreti sa faceti o surpriza sotului, sotiei, amantei etc… luati bilete de avion si drumul inainte…