Un arhitect elvetian din Zurich pe nume Rafael Schmidt a dezvoltat un proiect inedit de bike-sharing, in cadrul editiei 2011 a conferintei International Climate Conference din Copenhaga.

Acesta este mai mult decat un simplu sistem de transport. Rezolva nu doar problema aglomeratiei urbane si necesitatea de miscare a populatiei, ci adauga si un plus de valoare orasului in sine.

Rafael Schmidt sugereaza ca programul de bike-sharing sa devina o parte integrata a orasului.

Bicicletele sunt conectate la un sistem inteligent si complex, care poate comunica eventualele probleme si poate analiza interactiunea dintre om – bicicleta / bicicleta – bicicleta. Toate bicicletele sunt echipate cu sisteme de GPS si W-Lan si pot informa sistemul de pozitia exacta, daca se afla in folosinta sau nu, daca exista rezervari, s.a.

Bicicletele vor avea un motor cu baterie electrica de 26 V litrium si vor exista statii la fiecare 300 de metri.

Pentru a creste numarul de utilizatori de la 37% la 50% pana in 2015, aproximativ 25 000 de biciclete trebuie sa fie integrate in planul urban al orasului.

Intrucat este necesar un spatiu de 20 000 m2 pentru depozitarea bicicletelor in oras, acest lucru reprezinta un risc de supra-aglomerare a piatetelor, strazilor si statiilor din Copenhaga, astfel incat se doreste reducerea “poluarii vizuale”, printr-un sistem hide & show.

Tot in Copenhaga, inventatorul si designerul italian Stefano Marchetto vine cu “Bicyclus”, proiect prin care se foloseste energie solara pentru touchscreen-urile montate pe bicicletele disponibile pentru inchiriat. Flota include circa 8000 de biciclete abandonate, care sunt ulterior modernizate, incluzand afisaje computerizate (inclusiv harti ale oraşului si posibilitatea de a interactiona cu alti utilizatori Bicyclus).

Atunci cand va fi implementat integral, Bicyclus va opera cu mai multe statii modulare dispuse prin tot orasul – precum statiile de autobuz ce functioneaza pe baza de energie solara.

Panourile solare absorb razele UV si le convertesc in energie electrica, folosita ulterior pentru afisajele computerizate de pe biciclete si sistemele de inchidere electrice din statii.

 

Si daca tot vorbim despre energie solara, mai jos puteti viziona un scurt documentar despre bicicletele electrice din China ce functioneaza pe baza de energie de la soare:

 

Articol preluat de pe http://raiffeisencomunitati.ro

Comentati folosind contul Facebook

comments