Nimeni nu va scrie sau va va spune cealalta parte a adevarului, asadar lasind la o parte subiectivismul, nationalismul sau orice alta forma de indoctrinare am sa spun lucrurilor pe nume asa cum sint ele din prisma unuia care a putut sa vada invatamintul danez si din alt punct de vedere. Voi incepe cu educatia celor 7 ani de acasa.

Educatia celor 7 ani de acasa in Danemarca aproape ca nu exista. Parintii nu au capacitatea de a isi educa copii deoarece sint programati sa nu forteze copilul sa faca lucruri care nu-i convin. Ca siu cum copilul stie sa faca diferenta dintre rau si bun. Dupa nastere este predat la virsta de 1 an la morpleje (mama de i9mprumut) Un fel de cresa unde se socializeaza animalutele gata fatate :) ). Sint tratati ca si printese sau printi si multe din hatiruri le sint facute. Pina la virsta prescolara isi petrec viata si educatia fara sentimentul familiei traditionale in locuri straine. Educati cu binisorul si in colectiv, concentrarea de informatii se va face la nivel de colectiv si mai putin la nivel individual ceea ce duce la o egalizare a inteligentei individuale. Strimbatul pe strada, plinsul sau tavalirea prin magazine este ceva la ordinea zilei, plinsul si agresivitatea impotriva cuvintului parintilor sint ceva normal si fac parte din educatia omului in primii ani de viata.

La scoala, sistemul impus de lege este ca toti sint egali. Profesorul sau dascalul nu are voie si nu are cum sa-i separe pe cei mai inzestrati de cei mai putin inzestrati. Jocurile de copii handicapati fara sare si fara piper, modul de invatare si programa scolara fiind foarte simplista se adreseaza unei capacitati intelectuale simpliste. Neexistind posibilitati de constringere si sistemul de invatamint fiind egal, exceptia va fi absorbita de majoritate si va deveni parte integranta din sistem inabusindu-i capacitatea intelectuala mai diferita datorita sistemului de uniformizare a volorilor umane. Asta nu inseamna ca nu exista exceptii, dar aceste exceptii confirma regula in care un copil care este nascut vedeta va muri speranta datorita uniformizarii informatiilor bagate pe git ca la niste redusi mintal ceea ce bineinteles va fi foarte greu de strapuns atita timp cit familia din cauza celor 7 ani de acasa inexistenti nu mai pot sa-si exercite influenta.

De la clasa intii pina la clasa a 7 a, perioada in care ar trebui cernut un pic valoarea individuala a fiecarui elev, nu exista nici o posibilitate de departajare intre un prost si un destept, un inteligent sau o putoare. Cum sint copii mai dotati si altii mai putin dotati, egalizarea lor va duce la egalizarea in defavoarea celor mai dotati. Vorba aia , nu poti sa-l ridici pe unul care nu are capacitate, dar poti sa-l cobori pe unul cu capacitate. Si asa se ajunge in clasa a 7a, a-8-a, s.a.m.d.

In clasele primare, profesorii sint si ei la rindul lor invatati dupa acelasi sistem si de cele mai multe ori sint polivalenti. Ideea ca sint foarte capabili este o iluzie transmisa. Profesorul de matematica preda si desenul. Profesorul de Istorie preda daneza, iar cel de franceza preda si muzica. Imposibilitatea constringerii unui elev face ca pe el sa-l doara-n cur de profesori, neavind cei 7 ani de acasa , respectul este ….

Din Clasa a 7 a se trece la o scoala un pic mai reala cu sisteme de calificative prin care sa-i deosebeasca pe cei care nu au fost prostiti pina la aceasta virsta. De mila de sila, fara respect si fara ambitii, sistemul ii trece ca rata prin apa lasindu-le iluzia ca ei sint persoane speciale. Nu are importanta ca habar nu au tabla inmultirii sau teorema lui Pitagora. Nu are importanta legea gravitatiei si nici de ce se freaca aerul de ei, ca oricum umbra exista datorita soarelui si cam o fac degeaba pe planeta….Danemarca.

In fine, facultatea. Ehehehe, facultate ce bine e.La facultate totul e posibil. Ajuns intr-o biblioteca ca orice copil cauta carti cu poze si desene colorate. Cele fara dialoguri sint plictisitoare si asa ajunge ca sa caute…..acul in carul cu fin. Nu stie ce, si cum. Ar vrea dar nu-l duce. Nu-l duce programul. Windowsul de baza din cutia craniana. Cel care ar trebui sa fie dos-ul capacitatii intelectuale. Cei 7 ani de acasa. Primii ani de scoala. Locul unde se introduc informatiile si programele specifice. Prea tirziu. Hard discul este ocupat de jocuri si programe colorate si facute pentru o clasa inferioara a inteligentei. Ei vor, dar nu mai pot. Nu inteleg cum vaca nu e mov ca asa au vazut pe ciocolata Milka.

Asa totul este uniformizat, aplatizat, unde nascutii genii ,mor sperante datorita unui sistem “civivlizat ” catre care toata lumea se indreapta , mintind la TV-eu, la Stiri , in toata presa formatoare de opinii , creeind iluzia ca in Danemarca sistemul de invatamint este foarte bun. Thin Again. Din banii mei de taxe, sistemul imi distruge viitorul copiilor mei.

Un sistem care functioneaza si la care au acces toti. Elitele in schimb au cu totul o alta educatie. Asa este cu educatia si scoala daneza dincolo de ce vorbesc politicieni de cacat, profesori de 2 lei care mint in cunostinta de cauza. Nimeni nu va dorri sa spuna ca fiul meu, sau fiica mea este o proasta dupa ce termina scoala. Nu. Niciodata. Ipocrizia parintilor va face ca sa spuna invers. Scoala daneza este una dintre cele mai bune. BULLSHIT. Ipocrizie ridicata la rang de virtute.

Intr-un cuvint, scoala daneza este un dezastru. Unde un potential geniu il distruge din fasa , de la virsta de 1 an din cauza parintilor uituci si interesati mai mult in zona individualista, legilor statului si a “sistemului civilizat” plin de rahat in care diamantele sint ascunse foarte bine.

Articol preluat de pe Blogul lui Antonio

Comentati folosind contul Facebook

comments