Guvernul suedez a dezvaluit o noua linie directoare privind imbunatatirea educatiei si integrarii elevilor imigranti in Suedia, care implica mai mult studiu.

Intr-un comunicat emis marti de Guvernul suedez (Regeringkansliet), ministrul Educatiei, Jan Bjorklund, si ministrul Integrarii, Erik Ullenhag, dezvaluie planul privind cei 70.000 de elevi straini din scolile suedeze, informeaza thelocal.se.

Bjorklund a explicat ca este nedrept ca elevii care au venit recent in Suedia sa fie comparati si notati in functie de rezultatele elevilor suedezi. „Daca dai un examen national dupa doar cativa ani intr-o scoala suedeza, este limpede ca nu vei trece”, a afirmat acesta.

Guvernul intentioneaza sa scoata din statistici si rezultatele elevilor care au trait si studiat patru sau mai putini ani in Suedia, pentru a nu vicia rezultatele privind performanta scolilor.

Elevii straini constituie 9% din totalul elevilor de scoala primara din Suedia, asa ca integrarea lor este esentiala: vor avea parte de studii suplimentare obligatorii si lectiile vor fi prioritizate, in asa fel incat calitatea educatiei primite sa creasca.

Doar 63% dintre elevii straini care studiaza in Suedia au trecut examenele finale la terminarea liceului in 2010, o tendinta care evolueaza negativ, ingrijorand autoritatile.

Pentru a combate aceste efecte, pachetul de reforma a sistemului va contine masuri luate in etapele cele mai timpurii ale sosirii in Suedia: elevii vor fi testati la sosire si nu vor mai fi repartizati in clase in functie de varsta lor, indiferent de cunostintele lor.

Cunoasterea limbii suedeze va fi verificata regulat in timpul primilor ani de scoala in Suedia, iar elevii straini ar putea fi tinuti in scoala pana la 18 ani, cu posibilitatea de a le fi predate cursuri suplimentare, daca e nevoie.

Noile planuri vor intra in vigoare la 31 decembrie cel mai tarziu.

Articol preluat de AICI

Comentati folosind contul Facebook

comments