Producătorul avioanelor de luptă Gripen – Saab – şi Agenţia Suedeză pentru Exportul Materialelor de Apărare şi Securitate (FXM) îşi reiau zilele acestea campania de convingere a decidenţilor români pentru achiziţionarea de avioane de luptă multirol JAS 39 Gripen.

Oferta, prezentată public şi transparent, scoate în evidenţă avantajele economice şi financiare ale achiziţiei de avioane suedeze, achiziţie care va fi însoţită de un program de offset de 100% din investiţie, precum şi de crearea de locuri de muncă în economia românească.

Directorul de Marketing pentru Europa al producatorului avioanelor de luptă Gripen, Saab, Richard Smith, şi reprezentantul Agentiei Suedeze pentru Exportul Materialelor de Apărare şi Securitate (FXM) au făcut două declaraţii de presă, referitoare la oferta înaintată României pentru achiziţionarea de avioane multirol.

„Noi propunem României achiziţionarea de avioane de luptă noi, compatibile cu standardele NATO, însoţită de un pachet de cooperare industrială (offset) de cel puţin 100% din valoarea contractului, precum şi de opţiuni de finanţare extrem de convenabile”, spune Richard Smith, Director de Marketing Gripen Europa.

„Gripen este cel mai eficient avion supersonic de pe piaţă, din punct de vedere al costurilor, precum şi cel mai bun din punct de vedere economic, reprezentând o opţiune extrem de avantajoasă pentru contribuabilul român”, a mai spus Smith.

Offset-ul, în mod special, este esenţial pentru asigurarea sustenabilităţii achiziţiei, prin crearea a mii de locuri de muncă, întrucât ar genera noi investiţii şi ar permite accesul către pieţele externe.

„Trebuie să reconfirmăm faptul că, oferind Gripen, Suedia prezintă cel mai avantajos pachet, din toate punctele de vedere, şi că achiziţia este sustenabilă pe termen lung”, a spus Jerry Lindbergh, directorul programului Gripen pentru România, din partea Agenţiei Suedeze pentru Exportul Materialelor de Apărare şi Securitate (FXM).

„Acest avion este „coloana vertebrală” a apărării suedeze şi oferă cele mai noi tehnologii în ceea ce priveşte senzorii şi echipamentele de avionică, inclusiv comunicarea datelor, sistemele de auto-apărare şi de integrare a armelor”, a mai spus Lindbergh.

Desgin-ul său flexibil şi modular face ca dezvoltarea şi îmbunătăţirea continuă a acestui avion să fie atât lipsite de risc, cât şi eficiente din punct de vedere al costurilor. De asemenea, acest lucru garantează că Gripen rămâne în prima linie a tehnologiei şi că îndeplineşte toate condiţiile pe care România le-ar putea pune.

„România poate, de asemenea, să aplice conceptul de „pooling and sharing” alături de alţi utilizatori de Gripen şi să devină un partener respectat şi cu drepturi depline în programul Gripen, care ia în considerare părerile utilizatorilor în dezvoltarea platformei”, a adăugat Lindbergh.

Avionul de luptă suedez, cunoscut pentru robusteţe, versatilitate şi uşurinţă în operare, ar putea fi integrat foarte repede în serviciul Forţelor Aeriene Române, având un timp de livrare scurt şi un program rapid de pregătire a piloţilor şi a tehnicienilor.

În ultimii ani, Gripen a devenit din ce în ce mai puternic pe piaţa mondială, fiind utilizat în prezent de şase state şi fiind ales de Elveţia la sfârşitul lui 2011 pentru echiparea Forţelor Aeriene din această ţară.

Cu o aviaţie de luptă aflată la un nivel de operativitate de aproximativ 30% (conform raportului prezentat de şeful SMG la bilanţul MApN n.r.), aviaţia se află în faţa pierderii capacităţii operaţionale necesare asigurării securitatăţii spaţiului aerian al României. Treptat, resursa de zbor a aparatelor MiG21 LanceR expiră în următorul an, lucru care va determina oprirea acestora la sol.  Atenţia decidenţilor români s-a îndreptat însă spre găsirea de modalităţi de “cârpire” a acestei situaţii, orientată spre achiziţia de avioane F-16 second hand. Cu toate acestea, măsurile de austeritate au impus guvernului renunţarea la această achiziţie din lipsa banilor.

Oferta suedeză de avioane Gripen ţine cont exact de aceste considerente –  preţ şi austeritate – oferind, în principiu, la aceiaşi bani avioane noi, offset de 100% şi modalităţi de plată flexibile raportate la posibilităţile financiare ale României.

Articol preluat de AICI

Comentati folosind contul Facebook

comments