Cel mai mare producător de SUV-uri din India, Mahindra & Mahindra, este interesat să cumpere cel puţin o parte din producătorul auto suedez Saab, care şi-a cerut în această lună falimentul, scrie Bloomberg.

Saab a cerut falimentul pe 19 decembrie după ce a rămas fără lichidităţi. Grupul american General Motors a vândut compania în februarie 2010 constructorului olandez de automobile sport de lux Spyker Cars, care ulterior şi-a schimbat numele în Swedish Automobile. Saab şi-a oprit producţia pentru prima dată în martie, deoarece nu şi-a mai putut plăti furnizorii.

CEO-ul Saab a declarat că mai mulţi investitori sunt interesaţi de producătorul auto, care astfel are şanse să iasă din faliment. Cel puţin o companie din Turcia ar vrea să achiziţioneze active Saab, potrivit unor surse apropiate situaţiei. Ankara vrea ca Turcia să aibă un brand auto propriu.

Saab a fost înfiinţată în 1937, ca producător de avioane, şi a început să fabrice automobile în 1947. Operaţiunile din domeniul aeronauticii au fost separate în anii ’90 de producţia auto.

GM a cumparat o participaţie de 50% la Saab Auto, iar în anul 2000 a deveni singurul proprietar. Grupul american a scos brandul la vânzare în 2009, alături de alte trei divizii, în cadrul măsurilor de rentabilizare a activităţilor.

Swedish Automobile intenţiona ca Saab să ajungă la vânzări de 120.000 de vehicule pe an şi să devină profitabil până în 2012. Vânzările Saab nu au atins niciodată această ţintă, în 2010 totalizând 31.696 de maşini.

Saab Automobile a negociat cu Zhejiang Youngman Lotus Automobile şi o bancă din China obţinerea unor împrumuturi de 600 milioane de euro.

GM, care are dreptul să influenţeze deciziile legate de Saab din cauza legăturilor tehnologice, a anunţat că nu poate susţine propunerile de salvare a Saab întrucât ar afecta compania americană.

Între companiile interesare de Saab au fost Pang Da Automobile Trade din China şi bancherul rus Vladimir Antonov, fost acţionar al Spyker.

Eu personal am un respect aparte cel putin pentru o parte din indieni chiar daca sunt multi rapanosi. Companii ca Mahindra, Tata sau Arcelor Mittal vin foarte tare din urma

Articol preluat de AICI

Comentati folosind contul Facebook

comments