[warning]Cred ca americanii au fost gelosi pe succesul chinezilor de la Geely care au cumparat Volvo. Pentru prima data in ultimul deceniu Volvo a scos profit serios. Ca si jidanii, americanii au preferat sa inchida decat sa castige si altii… SAAB este o subsidiara a producatorului de avioane cu acelasi nume …[/warning]

Tribunalul din Vanersborg a anunţat că principalele trei companii ale grupului, Saab Automobile Aktiebolag, Saab Automobile Tools şi Saab Automobile Powertrain, au declarat falimentul şi vor numi rapid un lichidator, scrieMEDIAFAX.

Un oficial al tribunalului a precizat că cererea Saab este în prezent analizată.

Proprietarul Saab, compania olandeză Swedish Automobile (Swan), a confirmat că în lipsa unor noi fonduri producătorul auto este insolvabil, iar declararea falimentului este în interesul creditorilor.

“Ne aşteptăm ca instanţa să aprobe declaraţia şi să numească rapid un lichidator pentru Saab Automobile”, se arată într-un comunicat al Swan.

Swedish Automobile (fosta Spyker Cars) a cumpărat Saab în februarie 2010, de la grupul american General Motors.

Saab a obţinut în septembrie, în justiţie, protecţie faţă de creditori şi a încercat fără succes să atragă finanţare.

Acţiunile Swedish Automobile au scăzut în urma informaţiei cu 67%, la 7 cenţi pe unitate.

Saab a fost înfiinţată în 1937, ca producător de avioane, şi a început să fabrice automobile în 1947.

Operaţiunile din domeniul aeronauticii au fost separate în anii ’90 de producţia auto.

GM a cumparat o participaţie de 50% la Saab Auto, iar în anul 2000 a deveni singurul proprietar.

Grupul american a scos brandul la vânzare în 2009, alături de alte trei divizii, în cadrul măsurilor de rentabilizare a activităţilor.

Swedish Automobile intenţiona ca Saab să ajungă la vânzări de 120.000 de vehicule pe an şi să devină profitabil până în 2012.

Vânzările Saab nu au atins niciodată această ţintă, iar în 2010 au totalizat 31.696 de maşini.

Saab Automobile a negociat cu Zhejiang Youngman Lotus Automobile şi o bancă din China obţinerea unor împrumuturi de 600 milioane de euro.

GM, care are dreptul să influenţeze deciziile legate de Saab datorita legăturilor tehnologice, a anunţat la sfârşitul săptămânii trecute că nu poate susţine propunerile de salvare a Saab întrucât ar afecta compania americană.

Între companiile interesare de Saab au fost Pang Da Automobile Trade din China şi bancherul rus Vladimir Antonov, fost acţionar al Spyker.

Comentati folosind contul Facebook

comments