Podul Skansen, care pe 22 martie 2018, împlineşte 100 de ani de existenţă, este unic, prin construcţia sa, în Norvegia şi este doar unul dintre puţinele de acest gen existente în lume.

A fost declarat monument naţional şi trecut pe lista patrimoniului cultural naţional de către Riksantikvaren (Direcţia Norvegiană pentru Patrimoniul Cultural) în 2006. Autorităţile norvegiene au păstrat partea de construcţie a podului, părţile tehnice şi casa transformatorului. Conservarea nu a inclus calea ferată, echipamentul de semnal sau firele aeriene, potrivit www.riksantikvaren.no.

Podul Skansen (Skansen Bridge sau Skansenbruene) este un pod de cale ferată de 52 de metri cu punte mobilă. Acest tip de punte dispune de motoare şi unelte pentru a ridica şi a coborî clapeta de pe pod. El a fost proiectat de inginerul şi arhitectul american, de origine germană, Joseph Baermann Strauss (1870-1938), care a condus, printre alte lucrări şi cele ale Podului Golden Gate din San Francisco, construit între 1933-1937, şi care a fost considerat până în 1965 cel mai mare pod suspendat din lume.

Construit în acelaşi timp cu linia de cale ferată Dovrebahn, la care s-au realizat lucrări pentru schimbarea ecartamentului, podul facilitează deplasarea trenurilor de la Brattoya, spre Trondheim traversând Canalul Trondheim.

Podul Skansen a fost deschis la 22 martie 1918, permiţând trenurilor accesul la gara centrală Trondheim, şi în acelaşi timp, desfăşurarea traficului maritim pe Canalul Trondheim (Vestre kanalhavn).

În prezent la Trondheim, există două poduri Skansen, ambele mobile. Noul pod face legătura între Brattora şi Ila şi face zona portuară mai accesibilă pentru pietoni şi biciclişti, potrivit site-ului www.trondheim.com.

AGERPRES

Comentati folosind contul Facebook

comments