De ce Finlanda și Norvegia vor să construiască o cale ferată de 3 miliarde de euro
Dacă în unele părți ale Europei nu prea se fac investiții în noi linii de cale ferată, în nord proiectele uriașe sunt la ordinea zilei. În afară de tunelul Helsinki-Tallinn, Finlanda a optat pentru construcția unei linii de cale ferată spre Oceanul Arctic, prin Norvegia, costurile urmând să fie de cel puțin 3 miliarde de euro. Scopul este ca mărfurile să poată fi transportate din nordul extrem al Europei, către Europa Centrală, dar și către China, mai ales că recent au fost lansate trenuri de marfă directe între Finlanda și China.
Autoritățile din Finlanda au analizat mai multe trasee pentru a lega pe cale feroviară țara, de porturi din nordul Norvegiei și al Rusiei, pentru a stimula comerțul, mai ales cel cu minereuri.
Ideea este ca pe viitor Finlanda să fie legată de un port la Oceanul Arctic, iar Ministerul Transporturilor a decis că cea mai bună soluție ar fi să se construiască o linie între orașul Rovaniemi, celebru pentru că este „orașul lui Moș Crăciun” și orășelul norvegian Kirkenes, cunoscut pentru industria minieră.
Una dintre cele cinci variante luate în considerare avea ca punct terminus orașul rus Murmansk, dar s-a convenit că un punct terminus plasat în Norvegia are mai multe avantaje.
Ruta dintre Rovaniemi și Kirkenes, are 465 km, estimarea este că va costa cel puțin 2,9 miliarde euro, iar principalul considerent luat în seamă a fost prețul.
Linia de cale ferată ar trebui să fie gata în 2030, iar scopul ei este ca spre portul de la Oceanul Arctic să fie transportate minereuri, pește și produse din industria lemnului, dar ideea este ca traseul să fie folosit și de turiști.
Mai multe: HotNews
Lasă un răspuns