Greierele danez își trăiește a doua viață
Pentru necunoscători, numele Fabricius și Kastholm nu înseamnă mare lucru. O simplă comparație între designul scandinav modern și munca celor doi desenatori danezi din anii ’60 aduce în atenție câteva filoane comune. Dispărute pentru 40 de ani, cele mai reprezentative piese de mobilier se întorc pentru a rescrie istoria.
După o colaborare nu foarte lungă de doar 11 ani, numele lui Preben Fabricius și Jørgen Kastholm s-au întipărit bine în istoria designului danez. În urma valului de design funcțional foarte bine delimitat în Danemarca anilor ’20, cei doi designeri s-au făcut remarcați prin piese de mobilier de înaltă calitate, desenate extrem de simplu. F & K erau în anii ’60 în Scandinavia ceea ce Walter Knoll reprezenta pentru Germania sau Herman Miller peste Ocean, în SUA.
Cariera lui Fabricius a început în atelierul unui tâmplar din Copenhaga, a continuat în biroul de arhitectură al lui Finn Juhl și mai apoi, la sugestia acestuia, pe băncile facultății de design, secția mobilier. Întâlnirea cu Jørgen Kastholm a avut loc câțiva ani mai târziu în atelierul unui alt arhitect modern cu greutate – Ole Hagen – și a avut ca urmare fondarea unui studio comun în 1962.Cei doi au lucrat împreună până în 1973, când s-au despărțit din motive personale.
Fabricius a murit, din păcate în 1984, dar Jørgen Kastholm a avut grijă de moștenirea lor comună, vânzând drepturile asupra colecțiilor de mobilier deja lansate. Sub coordonarea Lange Production, o firmă din capitala Danemarcei, producția a nouă colecții complete desenate pentru prima dată în anii ’60 are loc astăzi în același spațiu și cu aceleași unelte pe care le foloseau și cei doi designeri.Ulterior, impulsionat de succesul liniilor Fabricius & Kastholm, producătorul Lange a repus în circulație și câteva piese de mobilier ale unui alt designer celebru, Grete Jalk.
Articol preluat de pe StyleReport.ro
Lasă un răspuns