Danemarca : EcoMOVE QBEAK – maşina electrică de oraş cu autonomie de 300 km
Probabil se vor găsi mulţi să râdă de EcoMOVE QBEAK şi să spună că e doar o caricatură de maşină. Însă danezii nu au timp de glume, iar QBEAK este pregătit pentru lansarea în producţia de serie chiar de la finalul acestui an.
QBEAK a fost prezentat sub formă de concept încă de acum doi ani, când a surprins prin ideile noi , iar creatorii săi au reuşit să convingă alte companii să investească în proiectul lor.
EcoMOVE QBEAK are dimensiuni care rivalizează cu ale unui smart ForTwo: lungime de numai 3 metri, lăţime de 1,75 metri şi înălţime de 1,63 metri. Însă, faţă de un smart, QBEAK poate oferi până la 6 locuri! Cum e posibil acest lucru?
Ei bine, inginerii danezi au reuşit să elibereze spaţiul interior prin eliminarea compartimentului motor. Şi asta deoarece maşina beneficiază de două motoare electrice integrate în roţi, o soluţie pe care marii constructori auto s-au ferit să o folosească în producţia de serie până acum. Fiecare motor dezvoltă 35,4 kW şi suntem asiguraţi că sunt foarte robuste şi fiabile.
Apoi bateriile-modul au o grosime foarte redusă şi sunt plasate sub podeaua perfect plană . Dată fiind forma de ”cutiuţă” a maşinii, în interior pot fi montate până la 6 scaune individuale, câte 3 pe rând, iar lăţimea generoasă a interiorului permite încărcarea unui europalet (în configuraţia cu maximum 3 locuri).
Accesul în habitaclul spartan se face prin intermediul a două portiere culisante, iar în spate QBEAK beneficiază de un hayon din două bucăţi. O altă modalitate prin care s-a obţinut mult spaţiu interior raportat la gabaritul exterior mic a fost eliminarea bordului, principalele funcţii ale maşinii putând fi controlate prin apicaţii de pe smartphone – de la pornire maşinii până la multimedia.
În construcţia caroseriei sunt utilizate doar materiale plastice robuste şi reciclabile, iar şasiul este realizat dintr-o combinaţie de aluminiu şi kevlar, aşa încât masa maşinii (fără baterii) se cifrează la doar 425 kg. Cele două motoare electrice dezvoltă o putere totală de 96 CP şi pun în mişcare fără probleme maşina, viteza maximă fiind de 120 km/h.
Cu o singură baterie-modul de 4,7 kWh, QBEAK poate parcurge 50 km, adică suficient pentru necesităţile de transport urban. Însă proiectanţii oferă posibilitatea de a echipa maşina cu până la 6 baterii-modul, care asigură o autonomie maximă de 300 km.
În ce priveşte preţul, acesta nu este definitiv, dar este estimat la 20.000 euro pentru varianta de bază. Date fiind programele guvernamentale din majoritatea ţărilor europene, cu bonusuri atractive pentru maşinile ecologice, dar şi costurile foarte reduse de rulare şi întreţinere pe care le promite EcoMOVE, QBEAK are şanse să înceapă o carieră de succes.
Rămâne de văzut dacă publicul va fi deschis către inovaţiile şi stilul nonconformist pe care le propune EcoMOVE QBEAK sau va prefera soluţiile mai convenţionale ale maşinilor electrice produse de marii constructori auto.
Articol preluat de pe Promotor.ro
N-as lua asa ceva …
E interesanta, doar ca avand in vedere toate scutirile de taxe pt masinile electrice, pretul este prea ridicat. Asa au facut si cu Fisher Karma si cu Tesla, au zis ca nu o sa fie nici un fel de taxa, ceea ce ar fi insemnat ca o sa-ti iei o masina cu acceleratie de 4 sec pana la 100 km cu 100.000 max 150.000 kr. Dar apoi Venstre p_lii a gasit ceva de taxat. Asa cå så ne mai lase cu abureala ca ei promoveaza ecologia…. bla bla bla…
Am un amic care lucreaza la o revista auto din Chisinau. A fost invitat in Danemarca sa faca un test drive la un Opel Ampera. I-am spus lui, ca sa aiba grija ca danezii se lauda prea mult. Parca am presimtit eu … Danezii s-au laudat ca masina nu are taxe samd Ajuns in tara, el a pus articolul in ziar. Cand am citit articolul m-a busit rasul …
I-am dat linkul de pe Opel.dk cu lista de preturi si a ramas stupefiat : 650 000 Kr !!!
Dupa asta a mai scris un articol despre acest episod :))