Compania chineza Youngman ar cumpara Saab si fara drepturile intelectuale detinute de GM, insa nu se stie ce mai este de vanzare la Saab.

Declararea falimentului nu inseamna neaparat ca ai inchis pravalia. Si cine nu crede, sa dea un ochi in curtea GM si Chrysler. Insa cand in pravalie iti intra creditorii si incep sa-ti valorifice bunurile, precum in cazul Saab, deja este nevoie de un miracol pentru a supravietui.

Si cum se mai intampla minuni, iata ca agentia Reuters publica un material care releva faptul ca grupul chinez Youngman, care detine deja un acord incheiat cu proprietarul Saab, Swedish Automobile, in vederea cumpararii acestuia, ba mai mult, a si injectat ceva capital catre compania suedeza,  dar s-a vazut nevoit sa renunte la afacere din cauza impotrivirii GM de a ceda drepturile de folosinta a prprietatilor intelectuale, isi doreste o revenire in aceasta afacere.

Agentia de stiri citeaza nu una, ci doua surse care au cunostinta despre detaliile afacerii. Ambele au confirmat ca Youngman este pregatit sa faca o oerta pentru Saab, saptamana viitoare. Prin intermediul unui jurist, Youngman si-a afirmat disponibilitatea de a continua productia la uzinele Saab, fara a folosi tehnologiile controlate de GM.

Insa chiar daca oferta se va concretiza in incheierea unei afaceri, s-ar putea sa fie prea tarziu. Una dintre sursele citate a confirmat ca tertii care detin parti ale companiei Saab, sub forma de bunuri materiale, au decis sa le vanda catre compania Semcon. Aastfel, cumpararea Saab ca pe un intreg, s-ar putea dovedi imposibila.
Mai mult, sursele citate au declarat ca actualii detinatori ai partilor respective ale companiei Saab, nu au dezvaluit care exact sunt acelea. Nu se stie daca drepturile brandului sunt de vanzare, daca tehnologia este de vanzare. Nu exista informatii, a citat Reuters.

Ca o concluzie, Saab este deja impartit in bucati, dintre care unele sunt deja in curtea companiei Semcon si nimeni, in afara tertilor detinatori nu stiu care sunt cele inca oferite spre vanzare.

Cu toate acestea, Youngman doreste sa cumpere Saab, chiar si fara tehnologiile detinute de GM. Poate ca vrea sa cumpere doar brandul. Insa in acest caz, ar trebui sa se adreseze unui vanzator diferit, deoarece brandul este incontinuare detinut, in coproprietate, de compania de armament pentru aparare, Saab AB si producatorul de camioane, Scania.

 

Articol preluat de AICI

Comentati folosind contul Facebook

comments